Onlangs kreeg ik een vriendelijk mailtje van een zekere Jorien. 23 jaar oud, woonachtig in Gent. Ze schreef dat ze gestart was met haar eigen subscription box bedrijfje, Foodnomads, en of ik een sample box wilde…
Wablief? 23 jaar en al een eigen zaak starten? Voor zoveel lef en ondernemerschap kan ik alleen maar mijn petje afnemen. Mijn interesse was gewekt en ik las verder.
“Het is een abonnementenservice waarbij je iedere maand een doos boordevol lekkere en exclusieve voedingsproducten thuis toegestuurd krijgt. Keer op een keer een fijne verrassing. Geef jezelf, of iemand die je nauw aan het hart ligt een welverdiend cadeau. Wie niet meteen een abonnement wil, kan de box ook eenmalig bestellen.
De eerste boxen gaan de deur uit eind oktober. Het toepasselijk thema van deze novemberbox is‚ ‘Rise & Shine’.”
Ik surfte meteen naar de website en wat ik daar las en zag, stemde mij bijzonder optimistisch. Een mooie overzichtelijke site. Prachtig logo ook. Hier was duidelijk over nagedacht. ‘Ons’ Jorien was duidelijk niet over één nacht ijs gegaan. Een dame met een visie. I like!
Jorien: “Foodnomads is ontstaan uit een onuitputtelijke liefde voor eten, passie voor unieke, echte producten en een verlangen om deze ervaringen en overheerlijke smaken te delen.
Bij Foodnomads geloven wij dat het leven te kort is om niet al het lekkers te ontdekken dat je in de wereld kan vinden. Het doel van Foodnomads is locale ondernemingen in de voedingssector te ondersteunen en de manier waarop consumenten hun producten ontdekken en kopen te veranderen.
In de supermarkt staan de rekken vol met kleurrijke verpakkingen en merken die de impressie creëren van eerlijke concurrentie. Niets is minder waar.
De huidige marktsituatie laat (startende) ondernemingen met weinig budget niet toe om de strijd aan te gaan met de grote merken die de markt domineren. Uiteraard zijn de supermarkten niet weg te denken in onze huidige maatschappij. Ze zijn uiterst handig; uiteenlopende producten vind je op eenzelfde plaats en de prijzen liggen doorgaans lager. Maar vaak gaat dit ten koste van de kwaliteit van het product. Foodnomads wil kleine producenten kracht bijzetten en een premium kwaliteit promoten.”
Hoe werkt het?
Het begint met een verhaal. Iedere maand ontwikkelen we een thema dat je horizon zal verruimen.
Laat je verrassen met een box boordevol good food. Samen met lokale experten speuren we naar de mooiste verhalen en verzamelen we de nieuwste prodcten die interessant, moeilijk te vinden of simpelweg onweerstaanbaar zijn.
Deze worden vervolgens in een doos gestopt en naar je toegestuurd. Ontvang iedere maand 5-8 delicatessen en recepten om direct mee aan de slag te gaan.
Om het meeste uit je box te halen, maakten we een online magazine met talloze tips & trics.
En hoeveel moet dit kosten?
Voor een abonnement betaal je maandelijks 24,95 euro. De producten in de box hebben samen de waarde van minimum dit bedrag. Liever eerst eens proberen? Dan kan je de box eenmalig bestellen voor 27,95 euro. Uiteraard kan je de box ook cadeau doen. Dit gedurende een, drie of zes maand(en).
Ondertussen is de sample box Rise & Shine goed gearriveerd en hij loste de verwachtingen helemaal in. Het is een box geworden om zàlig mee wakker te worden. Of je een ochtendmens of eerder een uitslaper bent, met de doos boordevol lekkere ontbijtproducten start je de dag alvast goed. Koffiedrinkers, theeliefhebbers, healthy foodies en ook de zoetebekken komen aan hun trekken.
In de Rise & Shine box steekt:
– Thee van Café Couture
– Granola van Elisa Kookt
– Gedroogd fruit van Puffins
– Koud gebrouwen koffie van Dutch Cold
– Honing van Rue Traversette
Ik wens Jorien àlle succes toe. Zoveel passie, durf, creativiteit op zo’n jonge leeftijd, dat kan ik alleen maar toejuichen! Eat.Share.Love!
Website: Foodnomads.be
Facebook pagina: Facebook.com/Foodnomads
0 reacties