Week de gelatine in een ruime hoeveelheid koud water.
Klop 170 g volle room op tot yoghurt dikte.
Snijd de vanillestok in 2 en schraap het merg eruit.
Warm de 80 g room op, doe de vanillestok erbij, samen met de suiker.
Verwijder de vanillestok.
Roer er van het vuur de geweekte en uitgeknepen gelatine onder tot die volledig is opgelost.
Giet de warme room op de zachte roomkaas en meng met een klopper tot een gladde massa.
Voeg dan de opgeklopte room toe.
Meng voorzichtig met een spatel.
Schep de mousse in een spuitzak en verdeel in 6 ronde mallen. Ik had nog wat mousse over en schepte die in een glaasje.
Zet de mallen 1 nacht in de diepvries om op te stijven.